I made this widget at MyFlashFetish.com.

lembah bujang vs seri iskandar

salam kepada semua pengunjung blog ini...diharap anda dlm keadaan ceria semasa membaca blog ini..tajuk kali ni lembah bujang vs seri iskandar..bukannya berlawan tp ada 2 crita yang berbeza..kali ni special skit, review 2 crita sekaligus sbbnya x mau membazir page..hahaha...aku pun mls nk buat byk2 tajuk..wat 1 tajuk sudah...ok anda semua bole la layan sedikit coretan di bawah ini dengan d lengkapi gambar2 yang nice2 belaka.....

Tarikh : 18/11/2010 (khamis - raya haji kedua)
Destinasi : Sg.petani - Lembah Bujang
Jumlah rider : 3 orang saja (aku. rohairy, fezal)



sebelum raya haji aku try la mencuba nasib call mr.president "rohairy" utk ajak kayuh..dah lama x kayuh bersama beliau...dikesempatan ini saja la tanya dia kot2 dia x bz ari khamis pagi..tgk2 pelawaan aku di terima seadanya..dia setuju..terus aku pun ajak fezal..hanya kami 3 sja yang berdekatan..geng2 lain dok jauh sgt..cian depa nk mai jauh2...setelah semuanya on..kami bertemu di giant sg.petani di pagi hari tepat jam 7.30pagi tayar pun bergolek utk menuju ke lembah bujang...
kelihatan fezal yang sudah lama tidak berkayuh...pancit skit la noo...

ini dia mr president..masih mengganas ketika kayuh...



setelah mengharungi jalanraya yang agak mendatar dan melintasi jambatan semeling..kami dihidangkan dengan bukit yang agak suam2 kuku utk sampai ke lembah bujang.. tepat jam 9.15pg kami tiba dan berehat sebentar di perkarangan kawasan air terjun lembah bujang..lama x berborak sembang2 dengan rohairy..byk crita psl beskal mula menjadi bualan..

dulu aku penah dtg sini dengan jamis (jentera pertama aku)...ketika baru nak mula menceburi mtb ni..ini maknanya kali kedua aku dtg sini..jika sesiapa nk tgk coretan episod pertama boleh la klik disini kayuhan tupah.

fezal dan rohairy...

lama x bergambar bersama..harap pasni kerap la gmbr kita noo d mana2 jamboree

tengah tggu fezal...jauh ketinggalan d belakang..fezal mempunyai masalah tenaga yang amat kritikal..pancit teruk...

sementara tggu fezal...bergambar kat papan tanda ini..dimana kita berada..sentiasa lah beringat ALLAH MAHA BESAR...

sarapan pagi...pelita nasi kandar sg.petani...

x sabar2 nk makan dah fezal ni.. kesian aku tgk fezal ni...lapar + penat = sempot...

dah nk balik dah...11.30pg smp umah..
Tarikh : 21 / 11/ 2010
Destinasi : Ayer Tawar - Seri Iskandar
Ahad 7.45pg ketika ini ramai sahabat2 aku d jitra dan alor setar join uum race pada pagi ini..semoga depa berjaya... tetapi pagi ni juga aku membuat kayuhan solo dari ayer tawar ke seri iskandar..jarak lebih kurang pergi balik 56km..sebenarnya ini merupakan laluan aku p keja hari2...bila naik kereta p keja mula la terpikir nak kayuh pulak ikut laluan ni..walaupun ia hanyalah kayuh road tp ia juga dpt membantu dan meningkatkan tahap kecergasan seseorang..laluan yang agak mendatar dan terdapat juga sedikit bukit yang harus ditempuh boleh membuatkan peluh menitis tup tup di frame giant aku...
kawasan ini kiri kanan ladang kelapa sawit..so bila pg redup la x la panas sgt...bila mnuju ke tengahari...ahhrggg dugaan panas mula mendatang...

yes dh nk sampai...

1st aku smpai tepat jam 9.05pg..jadi bergambar la dlu sblm bertolak balik..

pic ni kalo sapa2 nk wat desktop backgrond pun bole..aku izinkan...

aku keseorangan...team2 mtb yang sewaktu dengannya buat kayuhan boleh la aku join...


"uitm di hatiku" ini lah slogan yang sentiasa menjadi ingatan oleh semua pelajar atau ex pelajar uitm..dulu aku d uitm shah alam...

perjalanan balik lagi 20km...
selamat tiba pada jam 10.45pg....
puas!!

Jumpa aku d Jamboree Gopeng...