I made this widget at MyFlashFetish.com.

kayuhan kuale 2010

terlewat review.....

kayuhan kuale bandar diraja 2010
31 oktober 2010 Ahad

minta maaf kepada pengunjung setia blog ini kerana aku lambat review psl kayuhan kuale tempoh hari..pertamanya, seperti semua sedia maklum, bencana banjir telah melanda negeri kedah khususnya di daerah kota setar..jadi dek kekalutan kerana banjir ini lah aku hampir terlupa dan x sempat nk upload gmbr crita tentang kayuhan ini....keduanya, dalam mggu yang sama aku kalot mengemas brg utk berpindah,bkn disebabkan banjir tetapi disebabkan bertukar tempat kerja..kini aku di kampar, perak....ketiganya pulak, malang x berbau..laptop aku pulak rosak disaat ini..oh jemm...hidup tanpa internet..ssh gak wei...abis smua aktiviti aku d internet terbantut..terpaksa la online d opis je....apa pun dlm kerumitan ini..aku nk jugak berkongsi crita dengan anda semua...


ok berbalik kepada crita kayuhan kali ini..biasala x byk sgt crita yang mnarik..cuma terdapat brita kurang menggembirakan kerana terdapat 2 rider dr kbsteam iaitu fezal dan ramli x dpt join disaat akhir disebabkan ada urusan peribadi..jadi tggal aku dan zam sja yg menyahut cabaran kuale.....kelihatan di gambar atas ribuan manusia membanjiri bandar kuale...


geng tengkorak SBXC team "shareen dan azam" 2 2 ni laju woo...tp malangnya shareen terpaksa mengudur diri disebabkan putus rantai di 3km awal....laju sgt!

aku dan zam ditengah ribuan rider2 dari pelusuk malaysia....2 orang pun kira dpt gak la menggugat ranking rider lain...

di tempat permulaan....jam dh menunjukkan 7.30pg..bila nk start ni...mula2 smpai rasanya kami di hadapan banner permulaan...tgk2 bila dh nk start..mak aii dh dok kat blkg..ramai yg kecoh mai lmbt dok depan ni...

mat saleh tuh mana2 jamboree pun dia ada...kira ni iktiraf international gak le..

x byk gambar yg diambil semasa kayuhan..disebabkan nk ligan ranking..jadinya ni ada la 2 3 keping gmbr masa kayuhan..bukit yg amat mencabar...

jem punya pasal...last2 terpaksa gak tolak....ni yg syok ni...rasanya semua org tau apa maksud 'MTB'

penat x sangga dah...panas pun dok mai dah...

kelihatan zam sedang mencuri pisang dan air mineral...mujur CP ni ada org tolong bg air...ramai rider yg kurang berpuas hati di CP1 kerana pihak pengnjur sedia air berbotol2 tp air tuh kena tuang sendiri...tmpt pun kurang strategik..dok syok downhill tgk2 ada berbotol tong air..mana la sempat nk benti ..kalo benti pun kna tuang sndiri...hrp jadikan pengajaran kpd lain2 pengnjur pas ni...jgn biarkan rider tuang air sendiri.....

tepat jam 10.30pg... akhirnya aku dan zam sampai seiring sejalan...
puas aku ngn zam buat adegan kejar mengejar dan tarik menarik....jadi ini hasil yg membanggakan kami...pencapaian yang menakjubkan...ranking? erm rahsia....(xmau kecoh2,nnt org kata kami kuat pulak)

bg kuda2 yang x bernyawa ini berehat sebentar.....

dapat medal lagi...cabutan bertuah haram x penah dpt lg...mmg x bertuah lgsung....

trima kasih zam..krn menarik aku disaat akhir...jasamu tetap ku kenang..hrp pasni kita jupa di lain jamboree...nak traning sekali dh x boleh.....

mujur makcik cina kantin tuh bg paip air...leh basuh dlu sebelum blk.....

aksi yang menggairahkan smasa menyucikan bdn jenteranya...

mai 2..blk pun 2....siap kemas smua brg...mandi2...checkout...makan2 (nasi dan lauk yang disediakan oleh pengnjur mmg sedap)..p tgk cabutan bertuah tp x bertuah...majlis tamat kira-kira kul 1.00ptg....terus bertolak blk...smp alor setar jam 4.30ptg....mengantok + letih = tido....
apa pun taniah kepada pihak pengnjur kerana berjaya mengnjurkan kayuhan kuale kali ini...track mmg nice..sedap dilayan...lain2 smuanya ok...biasa la adat pengnjuran..ada yang baik..ada yang buruk..kita hnya merancang tuhan yang menentukan..
kurangkan kontroversi tingkatkan prestasi.....jumpa lagi di lain jamboree......

dikesempatan ini ingin memaklumkan ** aku (aLan)...telah bertukar kerja ke kampar perak..tinggal di ayer tawar..tgh dok cr mana2 team yg berhampiran boleh la aku nk join kayuh...hrp ada la team yang ajak aku ye....