I made this widget at MyFlashFetish.com.

"gunung jerai dan sekumpulan geng monyet yang jahat"

Baru-baru ni pada 7 Mei 2010 (jumaat) terlakar lagi satu sejarah bagi geng kbsteam iaitu berjaya menawan puncak gunung jerai..bak kata pepatah " x kan lari gunung di kejar"..jadi alan(blogger) dan fezal telah menyahut cabaran utk menawan puncak gunung jerai...bagi aku ni dh kali ketiga...1st smp muzium, 2nd smp resort..dan kali ni hrp2 dpt la smp atas kalo x dak apa2 halangan...bagi fezal pulak ini adalah kali pertama dia nk naik....
jom kita lihat apa kesudahannya....

selalu blk kg ikut highway..target aku, satu hari aku nk smp jua di pencawang tertinggi tuh..

tidak mengenal erti penat fezal ni, excited sbb 1st time kayuh kat sini...





nak kemana..kiri atau kanan..kalo ikut fezal, kita ke resort..kalo ikut aku, kita ke pencawang tambah lg 2-3km utk smp...amcam ada brani?..alang2 dh mai..so ikut aku ja la..kita cipta sejarah baru..perut pun dh lapar nih..jom ushar kat warung depan tuh kot2 ada juai apa..pekena kopi ka dlu sebelum teruskan niat ..

alamak kedai ni tutup pulak..igt nk la pekena apa2 yg patut utk alas perut....target nk pekena kopi ais la untuk tmbh tenaga x tercapai jugak....hancur berkecai hati ini...aduhh!...perut pun dh mcm2 bunyi dan berbekalkan sikit ja air so apa lagi niat perlu diteruskan..alang2 dh mai..so kami naik je la kayuh smp pencawang...

mana nih..x jupa2 pun pencawang nih...dah jauh bebenor kami kayuh nih...saat ni kaki dh mula terasa sesuatu...hrp2 x krem la kaki aku nih..

fezal pun dh blur...isk kawe pun doh tok tahan nih...mano eh pencawang nih...mace sesat jo kito..

dah masuk kwsn soljar...betoi kot jln nih...tgk blog kwn2 lain, depa kata di penghujung jln ada kem soljar..kat situ la tempat nk ambil LESEN gunung jerai...

betoi ka tembok tempat duduk ni di buat pada tahun 1956...biar betoi sebelum merdeka dh ada..sapa lak yg buat nih...

ini dia pencawang pujaan ramai terutama kaki2 kayuh....



tepat pada pukul 11.30pagi..kami berjaya jugak sampai di pencawang tertinggi gunung jerai..
so kwn2 kbsteam yang lain bila lagi? haha ayat perangat nih!


hajat di hati kalo boleh nk masuk la p sentuh pencawang tuh...tp abg soljar tuh x bagi la..atas sbb keselamatan mmg org awam x dibenarkan masuk tanpa kebenaran..apek tuh pun gagah dok ayat nk masuk cr kumbang..hahaha..pulun punya pulun ayat..tetap x leh masuk..trima kasih abg soljar..sembang dekat setengah jam ngn dia..mcm2 dia crita pasal kawasan di sini..ada yg best ada yang menyeramkan..syok sembang lain kali kami mai lain...perut pun dh lapar nih..apa lagi kami pun turun tepat jam 12.00tghr..

dok syok layan downhill tgk2 ada pulak sekatan jalanraya..sekumpulan monyet menyekat kami..aku sempat amik gmbr depa..lepas ja amik gmbr depa terus nk menyerang kami...keadaan menjadi kelam kabut dan lawak pun ada...fezal terus meluncur laju hampir di terkam oleh geng2 jahat nih..aku pulak patah balik...huyooo! suspen gak wei...kna dia terkam rabat naik atas belakang haa sapa yg susah..aku jugak la susah kena bwa balik dia...fezal dh terlepas dr sekatan tuh..dok panggil aku dr bwh..."wei alan pecut ja laju2, pandai2 la elak"..ayat yg x memberi semangat langsung...so mau x mau kna turun dan lalu gak la....aku pun naik balik dan amik lajak kasi laju skit pas tu terus memecut...sama jugak hampir di terkam oleh geng2 jahat tuh...fuhhh! selamat aku...lawak betoi...mmg penuh suspen.....xdpt aku byg kan nasib baik masa turun ada sekatan..kalo masa naik haaa mcmna tah...patah balik la jwbnya...........so smp disini sja crita kami disekat oleh monyet yang jahat di gunung jerai....